Lumbàlgia i cervicàlgia

Els dolors d'esquena tant cervicals com lumbars són molt freqüents en la societat en què vivim. Acostument a donar-se sovint en els segments on canvia la curvatura de l'esquena (les vertebres cerviclas 5- 6 i lumbars L5 -S1). Si fem proves d'imatge podem trobar lesions que també es troben en pacients assimptomàtics, per això, les proves d' imatge, tot i que ajuden, no sempre són concloents i cal fer una exploració física minuciosa per a localitzar el focus del dolor. Per evitar els dolors es recomana tenir la musculatura del raquis ben entrenada, això inclou la part de la musculatura paravertebral, la dorsal i l'abdominal (incluid el transvers de l'abdomen).

També es recomana evitar males postures, és molt important la correcta posició al dormir per evitar la cervicàlgia, o aixecar pesos de forma adequada per la lumbàlgia.

Els dolors tant poden provenir d'estructures òssies com de lligaments o músculs, per això l' ecografía ajuda molt a fer infiltracions ben dirigides sense irradiar al pacient, i així tenir resultats ràpids que cal mantenir amb ergonomía i exercici físic.