Àcid hialurònic

L'àcid hialurònic és una molècula que es coneix des de 1970, es troba dins l'organisme de manera natural i en constant regeneració. La seva missió és hidratar (retenir aigua, a la pell i altres teixits connectius) i lubricar (facilitar el moviment de les estructures articulars i musculars). També és un regulador de la inflamació. La inflamació és el mecanisme que té el cos per reparar teixits lesionats, però també la trobem en els processos degeneratius com l'artrosi. L'àcid hialurònic ajuda sorprenentment en els dos casos.

Aquest àcid es troba en gran quantitat en el líquid sinovial (líquid viscós que es troba en les articulacions per facilitar el seu moviment) i en el cartílag articular (teixit que recobreix la superfície articular dels ossos per evitar el seu desgast).
Per mantenir el bon estat de les juntures articulars s'aplica àcid hialurònic injectat en algunes articulacions com el genoll, el maluc o l'espatlla.

Una altra funció molt important és l'activació dels processos cicatricials i de ruptura de teixits, que facilita la formació de nou teixit. Motiu pel qual també s'aplica en lesions de tendons i lligaments.