La clínica

Serveis i patologies

“El dolor és una forma de comunicar-se el cos amb la ment”

Definició segons la OMS: “ Una experiència sensitiva i emocional desagradable, associada a una lesió tissular real o potencial”

El dolor és un símptoma que conviu amb la humanitat des de l’inci de la història. L’home de Neandertal ja tenia rituals i plantes per alleujar el dolor. La civilització egípcia (1.500 a AC) ja utilitzaven narcòtics. Homero en l’Odissea parla d’un medicament que pres amb vi feia oblidar les penes (200 AC). Al segle XVIII comença l’era de l’anestèssia moderna.

Aproximadament un 18% de la població pateix dolor crònic . Els pacients que consulten per dolor tenen la qualitat de vida més deteriorada que els pacients que consulten per altres motius diferents del dolor.

Experiència i motivació personal

Des de els inicis de la meva carrera mèdica vaig sentir una especial motivació per alleugerir el dolor de les persones, a banda de poder curar la seva dolença, i poder proporcionar qualitat de vida. La frase “no em deixi patir, doctor” és ben popular.

El tractament del dolor sempre ha estat un dels objectius més satisfactoris del meu treball, que porto practicant des de 2003. Sempre he prestat gran dedicació a un aprenentatge integratiu en el tractament del dolor, dins l’àmbit de la persona que el pateix. Tenint en compte el tipus de treball i/o d’activitat física que practica habitualment.

La pràctica de les infiltracions, és una tècnica ràpida i eficaç de millorar alguns dolors.

Des de 2013 he introduït l’ús de l’ecografia, per a practicar les infiltracions, ja que ofereix noves aplicacions de les mateixes infiltracions, a part d’una tècnica més precisa amb millors resultats.

DRA. MARIA MERCÈ SALVANS BARTRONS

• Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat Autònoma de Barcelona al 2003.
  • Especialitzada en Medicina Física i Rehabilitació via MIR per l’Hospital Universitari Vall d’Hebró de Barcelona el 2008.
  • Màster en Farmacoeconomia i Economia de la Salut per la Universitat Pompeu Fabra, 2008.
  • Sòcia de la Societat Catalana de Medicina Física i Rehabilitació.
  • Sòcia de la Sociedad Española de Investigación Ósea y Metabolismo Mineral (SEIOMM).
  • Socia de la Sociedad Española del Dolor.

Ens pots trobar a: